Dämpat eller odämpat, det är frågan?

Igår kom en av våra trevliga säljare på ett lite oväntat med givande besök. Han hade varit och besökt byns egen golvläggare. Det var aktuellt med ett golv till en av skolorna som ska byggas om och bli en förskola. Ett mycket intressant projekt då rektorn för skolan tänker låta det inspireras av Reggio Emilia pedagogiken och en av de sakerna som speglar den pedagogiken är ljusa väggar och golv så det blir en härligt och luftig miljö för att kunna jobba kreativt i.

Golvet som är valt är ljust, tåligt och trevlig mönstrat och det tillsammans med ljusa väggar kommer att uppnå precis det som eftersträvas. Men nu kommer vi till det stora, för visst är det tuffa tider och visst är det budget kris hos kommuner mm men för det gäller det ju att inte glömma tänka långsiktigt och vara uppmärksam på den teknik och produktutveckling som leverantörerna faktiskt gör.
Så efter en produktgenomgång och diskussion med en kunnig leverantör/säljare gjorde vi den både intressanta och glädjande upptäckten att det går att få ett AKUSTIKDÄMPANDE golv i samma färgställning och nästan samma mönstring och till i stort sett samma peng, vilket det valda golvet inte har. Vi tyckte det är så viktigt,  särskilt i en förskolemiljö! så vi kände att vi ville göra vederbörande uppmärksamma på detta. Även för oss som är i branschen och dagligen jobbar med leverantörer och produkter är det svårt att veta hur prisbild, teknisk innovation och ytmaterial mm ändras. Därför känner vi att bra relationer och en nära kontakt med säljare är a och o för att kunna få ut mest både vad det gäller krav, teknik och kostnader. För allas skull så känns ju miljön viktig inte bara färg och formmässigt utan kan man få in material som dämpar ljud så varför inte!!! 



Fina tröjor fick vi med fint budskap, tänker framtid, tänker längre, tänker på SOS barnbyar och tänker på miljön. Tack för tröjan, Tommy!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0